Page 81 - Gastronomi Dergisi
P. 81
G A S T R O N O M İ
mimar
“Mutfak firmalarıyla çalışmak, bizim gibi ihtisas sahibi stüdyolar
için olmazsa olmaz konular. Hem yemeğin ve içeceğin hazırlanışına
hakim olmaya, hem mutfak cihazlarına hakim olmaya, hem de servis
operasyonunun nasıl işlediğine hakim olmaya çalışıyoruz.”
Çıkış noktamız, kentli yaşam burada ancak 1 metrekare
stilini merkezine alan, kentli alabiliyorsunuz. Bu da iyi
insanların yaşamını tasarlayan finişli, iyi malzemeyle bitmiş
iç mekânlar ve mobilya mekânların oluşmasının önünü
tasarımları gerçekleştirmekti. epey kesiyor. Şöyle düşünelim,
Bugüne kadar birçok yeme- Avrupalı bir kişi, beğendiği bir
içme mekânı tasarladık. kanepeye 20 bin Euro verip
Kent yaşamının omurgasını alabilirken, Türkiye’de bu
oluşturan yarı kamusal olarak rakamlara bir kanepe almak
nitelendirebileceğimiz bu epey zor. Hal böyle olunca,
mekânlar, aslında insanların ister istemez Türkiye’deki “iyi
sosyalleşme alanları; ürüne ve iyi tasarıma erişim”
kültürün devindiği, fikirlerin zorlaşıyor. Yine de bu zorluğu
paylaşıldığı mekânlar. Ve kent aşmaya çalışan birçok yerel
yaşamının dinamiği ve nabzı tasarım stüdyosu var diyebiliriz.
bu mekânlarda tutuluyor. Bu tasarım ve malzemelerin
Yeme-içme mekânlarında uzmanlaştık görüyorsunuz? Dünya ile mukayese hala bedelini bizlere ödemeye hazır
diyebilirim, fakat ne mutlu bize ki, edebilir misiniz? Mimari anlamda olan işverenlerimiz ne mutlu ki var.
mağaza, otel, ofis ve konut projeleri de varsa trend ve yaklaşımlar neler? Bu işin bir boyutu. Trend tarafından
gerçekleştirebilen, tasarım vizyonumuzla Dünya ile mukayese edebilmemiz bakarsak, konsept veya biçimsel bazda
bu projelere katkı sunabilen bir yapımız açısından, önce ekonomik olarak oluşan yaklaşım ve değişimlerle pek
mevcut. Eş zamanlı, birbirinden farklı mukayese edilebilir bir düzeyde olmamız ilgilenmiyoruz. Bizim için önemli olan, işin
ölçek ve içeriklerde projeler yapmak gerekiyor. Çünkü tasarım dediğimiz temelinde yatan bağlamsal değişimler.
hem çok keyifli hem de bir iç mimarlık olgu, finansal çarkların içinde bir döngü. Evet artık insanlar fine dining istemiyor,
stüdyosu için her alanda kendini var Attığımız her çizgi, yaptığımız her proje, fine diningin hem tat hem de mekânsal
ettiğinin bir göstergesi. politik, ekonomik dolayısıyla sosyolojik bazdaki şıklığını ve zarafetini, daha
Gastronomi ve konaklama sektörü bir temele oturuyor. Avrupa için çok rahat edebileceği mekânlarda bulmaya
hızlı bir değişim içinde. Günümüzün erişilebilir olan bir malzeme, maalesef çalışıyor. Bu da doğal olarak tasarımları
mekânlarının değişimini/ Türkiye koşullarında erişilebilir olmaktan farklı bir çizgiye taşımaya başlıyor. Klasik
dönüşümünü tasarım boyutuyla nasıl çıktı. Avrupa’da aynı bedele 10 metrekare mekânsal yaklaşımların “şimdilik” sonuna
iyi bitişli bir malzeme satın alabilirken, gelindi gibi görüyorum.
81