Page 116 - Gastronomi Dergisi
P. 116
G A S T R O N O M İ
mimar
T r a mp len T a sarım A t ö l yes i
Misafir buraya gelmeden siparişini
verecek, o gelene kadar sipariş
hazırlanacak; ödemesini yapmış
olduğundan yalnızca siparişini alıp
çıkacak kadar bir zaman harcayacak
mekânda. Tüm bunların da mimariye
bir yansıması olacak tabi. Üretimi
yaptığımız alanı dış mekâna en yakın yere
kurgulamaya başlayacağız. Mekânların
açık alanları daha önemli hale gelecek.
Metrekareler değişecek. Minimum
"Tasarladığımız mekânlara yönelik amacımız yeni metrekarelerde kurgu yapmak mümkün
açılmış bir mekân etkisi yaratmaktan ziyade, o olmayacak. Minimum metrekarenin
formu değişecek. Çünkü mesafeleri
mekân hep oradaymış da sokaktan geçenler yeni korumak zorundayız.
fark ediyormuş etkisini yaratmak oluyor." Eren Çavuşoğlu: Bu algı yerleşecek
gerçekten. Mekânların da bu konudaki
refleksleri değişecek. Olması gereken de
Coffee Manifesto'nun İstanbul Modern Çünkü direkt işin öznesi olmaları bu aslına bakarsanız.
içinde de bir şubesi vardı. Ne yazık gerekiyor. Dolayısıyla onları dinleyip
ki kapandı. Ancak burada merak işin içine katıyoruz. Kendi dükkânları Güvenç Usta: Hijyen çözümleri öne
ettiğim, söz konusu müze olunca olduğunu hissetmeleri önemli. Uygulama çıkacak. Cihazsız havalandırma talepleri
gastronomi mekânı adına nelerin sırasında benim açımdan işin en artacak. Misafirler, ürünlerin detayları ve
farklı olduğu... meşakkatli yanı bu. Kolektif bir iş ve bunu mutfakla daha çok ilgilenecekler. Mekân
o şekilde ilerletmek çok önemli. sahipleri de mimarlardan tüm bunları
Güvenç Usta: Her şeyden önce daha net karşılayabilecekleri tasarımları
müzenin kendi kuralları var; bir defa Bir yılı aşkındır pandemi gerçeğiyle gerçekleştirmelerini bekleyecek.
teknik alt yapı, suyun tahliyesine kadar yaşıyoruz. Mekânlar bir kapandı,
bambaşka. Çünkü orada birbirinden bir açıldı. Çoğu gel-al ve paket servis Eren Çavuşoğlu: Bu süreçte şeffaflık
değerli eserler var ve zarar görmemeleri gibi uygulamaları hayata geçirmek çok önemli. Çünkü müşteriye güven
gerekiyor. Ona göre bir tertibat kurulması zorunda kaldı. Uygulayıcı tasarımcı vermek gerekiyor. Özetle, barınızı
da zorunlu. Bununla birlikte, müzenin olarak bu süreç sizin dinamiklerinizi göstereceksiniz...
size tanımladığı bir alan var; oranın nasıl değiştirdi? Önümüzdeki süreçteki
Güvenç Usta: Pandemi döneminde projeleriniz neler?
hayatımızda bir sürü şey değişti. Üzerine Eren Çavuşoğlu: Şu an çok heyecan
düşünecek çok da vaktimiz oldu.
Hayatımızdaki değişikliklerin bir kısmı verici bir projemiz var. Ama sürpriz
olsun. Mekân tasarlamayı sürdüreceğiz.
elastik, yani geri dönecek değişiklikler. Ancak biz şuna inanıyoruz; bir aşçıdan
Ama bazıları illaki kalacak. Örneğin, gel-al
satışların belli bir yüzdesel dilimi kesinlikle brief almadan mutfağı tasarlamanız
mümkün değil. Siz mimar olarak bazı
plastik deformasyona uğradı. Aslında
coffee shop'lar bunu yapmak istiyorlardı; ilkeleri bilebilirsiniz ancak yine de içeride
çalışanlar kadar bilgili olamazsınız.
pandemi onlara bu yolu açtı, tüketici
böyle bir şeye alıştı ve alıp gitmeye Güvenç Usta: Şunun altını özellikle
daha meyilli bir tüketiciyle karşılaşacağız çizmek istiyorum; bir kurumsal kimlik
önümüzdeki dönemlerde. Kahvesini yoksa mimari tasarım yapamazsınız.
alacak ve açık havada vakit geçirecek. Çünkü yapılmış mimari tasarıma bir
kendi aydınlatmasını, kendi duvar Mimarinin kurgulanmasında o zaman kurumsal tasarım uyduramazsınız.
rengini kullanmak zorundasınız. Biz bize düşen şey şu; barı misafire en yakın Kafama göre tasarlayabilirim ama hiçbir
bir tasarım yaptık onlar için ve onların noktaya kuracağız, girişe en yakın yere... zaman örtüşmez. Bizim hedefimiz, yeni
istekleri doğrultusunda bir revizyonla Dijital ödeme formları devreye girecek. mekânların altına bu minvalde imza
tasarımı mekâna oturttuk. Tasarladığımız Temassız uygulamalar artıyor. atmak.
mekânlara yönelik amacımız yeni açılmış
bir mekân etkisi yaratmaktan ziyade,
o mekân hep oradaymış da sokaktan
geçenler yeni fark ediyormuş etkisini
yaratmak oluyor. Bu da çevreyle barışık
olmaktan geçiyor. Çünkü her mekânın
kendi dinamikleri var.
Eren Çavuşoğlu: Mekânı ele alış süreci
karşı tarafı dinlemekle başlıyor bizim için.
116