Page 115 - Gastronomi Dergisi
P. 115
G A S T R O N O M İ
mimar
T r a mp len T a sarım A t ö l yes i
Aynı markanın farklı
lokasyonlardaki şubeleri için tasarım
yaparken neler değişiyor ya da
benzerlikler konusunda nasıl bir
yaklaşımınız var?
Güvenç Usta: Birincisi biz girdiğimiz
mekâna saygı duyuyoruz; bir yapısı,
formu var. O forma göre davranmak
önceliğimizdir. Örneğin, Yeldeğirmeni
Coffee Manifesto'daki beton duygusunu
Moda'daki şubede göremezsiniz.
Çünkü o doku Yeldeğirmeni'ne
ait. Öncelikle oradaki malzemeleri
tanımlıyoruz. Herhangi bir şeyi taklit
etmeyi sevmiyoruz; doğal haliyle
kullanmayı tercih ediyoruz. Hal böyle
olunca da doğalında mekânlar arasında
bazı farklılıklar oluşuyor. Oraya özel bir
duygu yakalıyoruz. Tabi ortak objeler
mimari danışmanlık desteği verdik. olabiliyor, bazı masa ve sandalyeleri aynı
Ancak çalıştığımız mekân bir coffee "Mekân dizayn etmenin olabilir örneğin. Ancak aydınlatmalar,
shop'sa gastronomik danışmanlık elbette modayla ilgisi duvar renkleri gibi detaylar değişiyor.
desteği de veriyoruz. Tabii bu bir Mekânların aldığı ışık farklı oluyor zira.
mutfak danışmanlığı değil, yalnızca var ama biz zamansız Elbette bir ortak estetik duygumuz
kahve özelinde bir çalışma... Çünkü var ama orada daha kavramsal
mekân mimarisinde, yapılacak işten tasarımlar yapmayı olarak zamansız ürünler seçmeye
bağımsız çözüm üretmek bizce çok tercih ediyoruz. çalışıyoruz; dominant, ikonik tasarımlar
mümkün olmuyor. Böylelikle, kahve kullanmamaya özen gösteriyoruz.
mekânları özelinde söyleyecek olursam, Tasarladığımız mekânın Amacımız, mekânın kendi duygusunu
tasarımcılar olarak başka bir yerden bir gün eskimemesi ortaya çıkarmak.
değil kendimizden brief almış oluyoruz.
Bu da o mekânın ihtiyaçlarını baştan bizim için çok önemli.
belirlememize imkân veriyor. Neler Hatta eskidikçe
kurgulanacak, nasıl bir bar kurulacak,
barın ne gibi ihtiyaçları var, teknik güzelleşen mekânlar
olarak neler yapılmalı; bunların hepsi
işin başında belirleniyor. Tüm bunlar tasarlamayı tercih
mimari sürece şöyle iyi geliyor; işin ediyoruz."
başlangıç aşamasında birçok karar
alındığı için uygulama sırasında yapılacak mutfağı varsa nerede konuşlanacağı,
tekrarlar minimize edilmiş oluyor. Bu tuvaletlerin nerede konuşlanacağı,
durum beraberinde alt yapıların doğru misafirin nerede ağırlanacağı gibi... Tüm
oluşturulmasını getiriyor. Eğer kararlar bunlar en baştan belirleniyor, "bu şık olur"
baştan doğru alınmazsa, mimari süreç diye yaklaşmıyoruz, her şeyi fonksiyonla
yapboza dönmeye başlıyor. Biz bunları birlikte düşünüyoruz. Mekân dizayn
engelliyoruz, butik çalışıyoruz burada. etmenin elbette modayla ilgisi var ama
Mekânları neye göre biz zamansız tasarımlar yapmayı tercih
kurguluyorsunuz? ediyoruz. Tasarladığımız mekânın bir
gün eskimemesi bizim için çok önemli.
Güvenç Usta: İki farklı disiplinden yola Hatta eskidikçe güzelleşen mekânlar
çıkarak mekânı kurguluyoruz. Hem tasarlamayı tercih ediyoruz.
gastronomik ihtiyaçları masaya yatırıyoruz
hem de mimari ihtiyaçları. Yüzeyleri
tanımlıyoruz. Yüzeylerin tanımlanması
en önemli faktör aslında. Yüzeylerden
kastımız da şu; mekânın kurgusunu
yaparken misafir ilişkisi, kentin neresinde
ve hangi semtte olduğu, oradaki
dokunun ne olduğu, ne iş yapacağı,
115