Page 112 - Gastronomi Dergisi
P. 112
G A S T R O N O M İ
mimar
D es i gn ist
“Yemek yemek, beş duyuyla bütün olarak
deneyimlenmesi gereken bir olgu. Bir et
restoranında örneğin, kullanılan çatal bıçaklar bile
daha güçlü, daha serttir ve bu mekâna da yansır.”
“Mutfak bir restoranın kalbidir” içerisinde çeşitli Ar-Ge çalışmaları yürüten
firmalar tarafından mikrop barındırmayan
Designist, daha çok otel projesi yürüttüğü cam ve seramik malzemeler üretilmeye
için, otel işletmesinin şefleriyle de iş birliği başlandı. Sirkülasyonun çok yoğun
içinde çalışıyor. Bazen otel işletmesine olduğu turizm sektöründe, insanın
ek olarak dışarıdan danışmanla da yüzeylerle ve objelerle çok haşır
çalıştıklarını söyleyen Dayıoğlu, şu an neşir olduğu iç mekanlarda bu tip
inşaatı devam eden Londra projesinde malzemeleri görmeye başlayacağız.
farklı bir restoran konsepti oluşturmak Örneğin, Şişecam yüzeylerdeki virüs
için, ünlü bir şefle işbirliği yapmaya ve bakterileri etkisiz hale getiren bir
hazırlandıklarını da dile getiriyor. kaplama üretti. Tekstil endüstrisinde de
Dayıoğlu, “Mutfak bir restoranın kalbidir mikro bakteriyel kumaş üretimine yönelik
ve mutfağının işleyişine en hâkim kişi Ar-Ge çalışmaları yürütülüyor. Bütün bu
olan şefin ve ekibinin mutfakta rahat yeni malzeme arayışının yanında az çok
çalışması gerekir. Bu sebeple bir otelin aşina olduğumuz sensörlü dünyaya daha
mutfağını tasarlarken, otel işletmesinin çok girmeye başladık. Başlıca genel
ve şefin isteklerine göre mutfak mekânlardaki asansör ve tüm kapılarda
danışmanıyla ekipmanların yerleşimini Aslı Arıkan Dayıoğlu sensörlü hatta sesle açılan sistemleri
oluşturup, projeyi otel işletmesine İç Mimar daha çok göreceğiz. Banyolarda lavabo
sunuyoruz. Türkiye’de yükselen füzyon bataryalarının yanı sıra, duşlarda da su
mutfak gibi akımlara dikkat edersek, dokunuşlarıyla suşinin pişmemişliğine tüketimini minimuma indiren daha bilinçli
yemenin de bir konsept olduğunu ve renklerine referans veren bir atmosfer sensörlü sistemlere doğru ilerliyoruz.”
benimsemiş olduğumuzu görebiliriz. oluşturulabilir” diye konuşuyor.
Dolayısıyla müşteri bir et restoranı, İtalyan Gelecek planları arasında kendi tasarım
restoranı ya da füzyon Türk mutfağı Dayıoğlu, günümüz tasarımlarını, markalarını oluşturmak ve bunu yurt
istediğinde, mekânın genelinden, çatal özellikle turizm sektöründekileri şöyle dışına taşımak olduğunu söyleyen
bıçak gibi küçük detaylarına kadar değerlendiriyor: “Pandemiyle birlikte Dayıoğlu, “Designist olarak tercih ettiğimiz
bütün konsepti buna göre oluşturuyoruz. özellikle turizm sektöründe çok büyük modelde ofisin butik kalması sayesinde,
Çünkü yemek yemek, beş duyuyla bütün değişiklikler olmaya başladı. Evlerimize çok fazla büyümeden, yatırımcıya
olarak deneyimlenmesi gereken bir olgu. dönmemizle beraber, gittiğimiz ve verdiğimiz ilgi ile daha verimli ve daha
Bir et restoranında örneğin, kullanılan konakladığımız mekânlarda da ev kaliteli bir servis verdiğimize inanıyorum.
çatal bıçaklar bile daha güçlü, daha sıcaklığı aramaya başladık. Tekdüze Altın kadro diye adlandırdığım, yaratıcılığı
serttir ve bu mekâna da yansır. Maskülen ve fabrikasyon şekilde tasarlanmış yüksek ekip arkadaşlarımla bu yolda
deri sedirler, terrazzo zemin ve sahara mekanlardan ziyade, sanatla ve bize hep birlikte projeler geliştirmeye devam
noir mermer masayla et yeme deneyimi eski güzel günleri hatırlatan vintage ediyoruz. Aslında her projede en ufak
pekiştirilebilir. Ya da narin chopstick mobilyalarla zenginleştirilmiş, farklı mekân detaya kadar zaten kendimiz tasarlıyoruz,
kullanılan bir suşi restoranında, yarı ihtiyacına girdik. Kişiye dönük, daha fakat kendi projelerimizde Designist
geçirgen çok katmanlı bölücü elemanlar, sıcak mekânlar pandemide ön plana marka ürünlerimizi görecek olmak bizi
açık renk ahşap masalar, canlı renk çıkmaya başladı. Ayrıca son bir sene çok heyecanlandırıyor” diyor.
112